2012/10/06

Förlåt och glimtar av mitt hem! / Sorry and glimpses of my home!

Glömt bort att vattna min vän.
Forgot to water my friend
:-/


Ber om ursäkt för min frånvaro och det beror inte på att det inte hänt några bravader i mitt liv utan mer att det händer så mycket just nu.
Det som hänt är:
-Kick off med spökvandring*
-Flyttat
-Kalas
-Stickcafé
-Organisera mitt hem*
-Virkning*
-Vila

Jag håller på och skriver om vår spökvandring så den kommer snart i ett eget inlägg.
Mitt hem, mitt hem… Ja du, det är nästan ett hem *ler* Det är så mycket som ska plockas i ordning och hitta plats för saker och ting, för att inte tala om ”min” nya plats. Köket börjar bli mer och mer en favorit och kanske just för att jag tidigare inte hade ett kök som jag kunde sitta i.
Min fina soffa är redan en favorit, speciellt när jag virkar eller ser på en film.
Begagnad soffa med ett nytt överdrag från IKEA och hokus pokus så blev den som ny och precis som jag ville ha den. Fotpallen och en av fåtöljerna fick också nya kläder.
Igår så försökte jag få till ett bra system i klädkammaren, igen, nu får jag se om det fungerar.


Det börjar bli fint lite här och var i lägenheten eller vad tycker ni? Se bilderna efter den engelska texten

/Eliza
* = Det kommer separata inlägg om detta.



In English
Apologies for my absence and it are not because it happened a few exploits in my life, but more that there is so much happening right now.
What has happened is:
-Kick off with ghost walk*
-Moved
-Party
-Knitting café
-Organizing my home *
-Crochet *
-Rest

I’m writing about our ghost walk so it will soon be posted in a separate post.
My home, my home ... Ye, it is almost a home * smile * there is so much to be organized and finding new places for things, not to speak of "my" new spot. The kitchen is becoming more and more a favorite and maybe because I didn’t had a kitchen where I could sit in before.
My lovely sofa is already a favorite, especially when I crocheting or watching a movie.
Second-hand sofa with a new covers from IKEA and hocus pocus it became just as new and just as I wanted it. The footstool and one of the armchairs also got new clothes.
Yesterday, I tried to get a good system in the closet, again, I’ll see if it works this time.

It’s getting nice here and there in the apartment or what do you think? See the pics below.

/Eliza
 * = There will be separate posts about this.



Köksbordet häromkvällen.
Kitchen table the other night

Nymålade väggar och köksluckor
New painted walls and cabinets


Köksfönstret
Kitchen window

Fondvägg i köket
Wallpaper in the kitchen

Hall

Ytterdörr med fönster.
Front door with window.

Tapeten i hallen.
Wallpaper in the hallway.

Sänghörnan
The bed corner

Tapeten i rummet, titta noga så ser du metalmönstret.
Wallpaper in the room, look closely and you'll see the metalicpattern.

Gömda böcker och andra saker.
Hidden books and other things.

Jag har mer att göra.
I have more to do.

Fina soffan!
The lovely sofa!


Mitt duschdraperi som jag tycker så mycket om.
My shower curtain that I love soo much.


Klistermärke i badrummet, ca 50 cm hög.
Sticker in the bathroom, about 50 cm high.

Badrumsfönstret.
Bathroom window
  
Uteplatsen.
Patio

Nästa års projekt.
Next year's project.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar