2012/11/27

Pulsvärmare och prissättning/ Puls warmer and pricing

Hipster

När jag var på stickcaféet för två veckor sedan kom en tjej av oss deltagare fram till det bordet jag satt vid och frågade om vi vill se hennes trosor. VAD?! Hon log och så höll hon fram de sötaste hipsters jag sett. De var stickade i ett laxrosa ullgarn som tonade från lite mörkare upptill och ljusare nedtill, hon hade trätt ett rosa siden band i liningen och mönstret var i zick zack spets.
Hon hade sett i min bok ”Virkat för män” att det fanns kalsonger och en kompis till henne undrade om hon kunde sticka trosor. Klart jag kan, sa hon och några dagar senare så fick vi se resultatet. I bilden så ser ni mönstret, men jag har lovat att inte lägga upp hela bilden.
Vi var rörande överens om att ett annat garn vore att föredra än ett stickigt ullgarn



Jodå jag har också virkat en del. Jag jobbar på med biltärningarna men kommit till de där prickarna som är sååå pilliga att göra, så nu har jag brutit mitt löfte till mig själv. Löftet var att virka färdigt, montera ihop och/eller blocka INNAN jag började på nästa objekt. Järnspikar!
Men men nu börjar det bli kallt och jag behöver pulsvärmare plus att jag skulle ge bort ett par innan jag virkade mina.
Så nu sitter jag här med lite dåligt samvete för att min vän får vänta på sina biltärningar men en annan vän är varm och snart även jag. Samvetet lättade lite då biltärningskunden sa att det var okej om det drog ut på tiden och att hon också ville ha pulsvärmare.

Min beställningslista blir längre och längre och jag känner att jag snart måste ta tag i den där jobbiga frågan jag ställt till mig själv, ”Hur mycket ska jag ta betalt?”.
Hur gör ni?
Jag uppskattar alla förslag jag får!
Jag önskar Er en trevlig vecka!

In English

When I was at the Knitting Cafe two weeks ago a girl of us participants came to the table I was sitting at and asked if we would like to see her panties. WHAT?! She smiled, as she held up the cutest hipsters I've seen. They were knitted in salmon pink wool yarn that tinted from a little darker on top to lighter at the bottom, she had entered a pink satin ribbon at the waist and the pattern was in zigzag lace.
She had seen in my book "Crochet for men" (only in Swedish I think) that there was underpants and a friend to her, asked if she could knit panties. Of course I can, she said, and a few days later we got to see the result. In the picture you can see the pattern but I have promised not to put up the entire picture. We agreed that a different yarn would be preferable than an itchy wool yarn



Yes I also have crocheted some. I'm working on car dice and come to the part dots that are sooo fiddly to do, so now I have broken my promise to myself. The promise was to complete the crochet object, assemble and/or block before I started on the next objekt. Shoot! Now it’s starting to become cold and I need pulse warmers plus that I would give away a pair before I crochet my.  So now I sit here with a bit of a bad guilty about my friend, waiting for her car dices but another friend is warm and soon me too. My conscience eased a little when the car dice customer said it was okay if it took some time and that she also wanted pulse warmers.

My order list gets longer and longer and I feel that I must soon have to deal with the tricky question I asked  myself, "how much should I charge?".
How are you doing?
I appreciate all the suggestions I get!

I wish you a nice week!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar