2012/10/21

Biltärningar och höstförberedelser / Car dices and fall preparations


Det tar sig med biltärningarna!

Nu har jag nästan kommit helt i ordning i min nya lägenhet, det är några påsar med böcker står och pockar på min uppmärksamhet. Jag trivs väldigt bra och njuter av mina nya vackra tapeter.
Nu har jag fått till en mysig hörna i soffan som jag sitter i och virkar, skön kudde bakom ryggen och fotpallen under fötter så är det bara att virka på.

Efter biltärningarna så ska jag virka ett par pulsvärmare, Drops 108-25, till en vän i födelsedagspresent. Jag ska virka ett par till mig som passar till min vinterjacka och ett par att ha på jobbet, efter det så är det ”bara” att börja med nästa projekt på beställningslistan. Jag har som mål att virka ett projekt i taget så att jag inte får en massa UFOn här hemma, vi får se hur länge det går. *L*

Jag har köpt på mig olika ljus, tesorter och garn så nu kan hösten komma! J
Vad har du bunkrat med inför hösten?

In English

The car dices are in progress!

Now I’m close to have organized everything in my new apartment, there are a few bags of books that try to get my attention. I feel at home and enjoy my new lovely wallpapers.
Now I have a cozy corner of the couch as I sit in and crocheting, comfortable pillow behind your back and footstool for the feet, it is only to crochet on.

After the car dices I’ll crochet a pair of pulse warmers, Drops 108-25, to a friend as a birthday present. I'll crochet a pair for me to match my winter jacket, and a pair to have at work, after that it’s "only" to start with the next project on the orders list. I aim to crochet one project at a time so that I don't get a lot of Ufos at home, we’ll see for how long it goes. * L *

I have bought different kind of candles, teas and yarn so now can fall come!
What have you stock up with for fall?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar