2012/09/10

Deadline satt för sjalen! / Deadline set for the shawl!


Deadline: Onsdagen den 12 september kl 23:59
Projekt: Min varma, mysiga och efterlängtade sjal.

Jag har virkat så fort jag haft möjlighet och varit pigg nog att göra rätt från början (bildbevis se nedan).
Vissa kvällar, okej då nätter, så har jag slumrat till med nål och garn i händerna men jag vill så gärna ha den på mig när jag åker på kick off med jobbet och då får jag virka på!
Nu har jag precis påbörjat spetsen på sjalen och då ska jag virka två maskor jag aldrig gjort tidigare, musch och picot. Jag är i valet och kvalet om jag ska träna på dem innan eller om jag ska vara lite vild och galen och bara köra på.


”- Nähe ru Eliza! Du SKA minsann träna först för blir det inte bra så blir det som vanligt. Du kommer inte använda sjalen!” Mitt sanna jag vet allt om mig så det är bara att lyssna och sedan utföra ordern på det sättet som krävs för att det ska bli fin.
Nästa utmaning är att blocka sjalen och jag blir tvungen att åka till mamma för att göra det, för att slippa nåla fast sjalen på flyttkartongerna *S*

Imorgon ska jag till sjukgymnasten så det är nog bäst att jag rullar in mig i mitt duntäcke och försöker sova. 
Bara ett varv på spetsen sen lovar jag mig att somna sött och drömma vackra drömmar.
TTFN!



 In English

Deadline: Wednesday 12 september at 23: 59
Projects: My warm, cozy and longed shawl.

I have crocheted, as soon as I had the opportunity and been alert enough to do it right from the start (picture proof below). 
Some evenings, okay nights, I have to dozen off with needle and yarn in my hands but I really want wear it when I go to kick off with my colleagues and then I've to crochet on! 
Now I have just started on the lace of the shawl, and there are two stitches I had never done before, musch(?) and picot-4. I'm in two minds whether I should practice them before or if I should be a bit wild and crazy and just do them.
"Oh no Eliza! You WILL definitely practice first because if it becomes not so nice it will be as usual. You will not use the Shawl!"
 My true self know everything about me, so I just listen and then execute the order in the way it’s required for it to be nice. 
The next challenge is to block the shawl and I’ll have to go to mom to do it, to avoid pinning the shawl on moving boxes * L *

Tomorrow I'm going to the physiotherapist, so it's probably best that I roll myself up in my duvet and try to sleep.
Just one round on the lace then I promise myself to fall asleep nicely and dream beautiful dreams.
TTFN! 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar