2012/09/04

Nya tapeter till den nya lägenheten! / New wallpapers in the new apartment!


Nu finns det ingen återvändo!

I morse kom min hyresvärd och vi gick till min nya lägenhet för att gå igenom vad jag har valt för tapeter och färg på köksluckorna. Jag kommer även få nya köksbänkar som blir i något mörkgrått mönster, jag hoppas att det kommer likna granit.
Kvinnan i färghandeln har varit till stor hjälp och mina vänner som fått vara med i mitt tapetsökande, jag tror att jag tillbringat ungefär 10 timmar totalt i färgaffären och haft tapetprover hemma för att se hur ljuset faller och hur tapeten kommer att se ut när den väl är på plats. Jag har ju sådan tur att min nuvarande lägenhet har fönster åt samma håll som den nya. 

En tapet som en av mina vänner tyckte om, visst var den fin, men jag såg ju något mindre trevligt i den tapeten. Ser du vad jag menar? Skriv gärna en kommentar om vad du ser i tapeten med bildtexten ”Vad ser du för figur i denna tapet?”


Jag är så jublande glad åt min nya lägenhet och jag hoppas det blir lika fint och mysigt som jag ser för mitt inre.
Just nu lever jag i ett kaos, det är packade flyttlådor och tomma flyttlådor, papperskassar med böcker och kassar med saker som ska säljas på loppis. Jag bara myser i kaoset då jag vet att  något bättre kommer att ske om 18 dagar!Flyttdags!
Mina tapetval ser du längst ner i detta inlägg.


In English

Now there's no turning back! 

This morning came my landlord and we went to my new apartment to go through what I have chosen for the wallpaper and color for kitchen cabinets. I will also get new kitchen worktop which becomes in some kind of dark gray pattern, I hope that it will look like granite. 
The woman in the paint store (?) has been of great help and my friends who been in my wallpaper-search, I think I spent about 10 hours total of in the paint store and had samples of wallpapers at home to see how the light falls and how the wallpaper will look once it is in place. I’m lucky that my current apartment window in the same direction as the new one. 

A wallpaper that one of my friends liked, of course it was fine, but I saw something less pleasant in the wallpaper. Do you see what I mean? Please comment on what you see in the wallpaper with the caption "What kind of figure do you see in this wallpaper?"

I am so jubilant happy with my new apartment and I hope it will be just as nice and cosy that I see for my inner. Right now I’m living in chaos; it is packed moving boxes and empty moving boxes, paper bags with books and bags with things that will be sold at the flea market. I just smile in the chaos because I know something better will happen about 18 days! Moving time!
My choices of wallpaper can you see below.

Vad ser du för figur i denna tapet?
What kind of figure do you see in this wallpaper?

Tapet i hallen
Wallpaper in the hall

Fondtapet i köket
Fund wallpaper in the kitchen

Tapet i rummet
Wallpaper in the room

Jag flyttar in en etta på 42 kvadratmeter. 
I'm moving into a studio apartment of 42 square meters.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar