2012/09/04

Stickcafé / Knitting café


Måndagarna i jämna veckor så är det Stickcafé med gruppen Uppmaskan på Café Linne i Uppsala så jag fick mig en paus i skrivandet om sidor och länkar. 
Det var andra gången som jag var och vi var drygt 20 personer igår. 
Ibland blev det helt tyst, kan ni tänka er att 20 kvinnor kan vara tysta *S*, och ibland så blev hela rummet fyllt med glada tillrop och skratts å det nästan skar i öronen men så härligt med så mycket positiv energi! =-D

Nu är sjalen nästan klar så jag kan börja med spetsen och det kommer att bli en utmaning då det är några maskor i mönstret som jag aldrig gjort tidigare. Jag ska öva med ett annat garn först och när det går bra så ska jag virka på spetsen.
Spännande!

In English
Mondays in even weeks it is Knitting café with the Group Uppmaskan at Café Linné in Uppsala so I got a break in the writing of the pages and links.
It was the second time that I attended and we were over 20 people therethis Monday.
Sometimes it was completely quiet, can you imagine that 20 women can be silent * S *, and sometimes became the whole room filled with shout of joy and laughter so it almost hurts in the ears but so wonderful with so much positive energy! =-D 


Now is the shawl almost ready so I can start with the lace and it will be a challenge because there are a few stitches in the pattern which I have never done before. But I'll practice with a different yarn at first and when the new stiches are good enough I’ll begin to do the lace in the shawl. 
Exciting!






Himmel möter eld. -Valborgsmässoafton 2012 i Grillby, Uppland, Sverige
Heaven meets fire, - Walpurgis night 2012 at Grillby; Uppland; Sweden


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar